Știu că am scris ieri despre Pursang E-Track și aspectul ei retro. Iar astăzi revin cu eSCRAMBLER, o altă motocicletă electrică cu aspect badass. Nu am putut folosi acest cuvânt și în titlul, însă asta este cea mai potrivită formulare. De aceea îmi plac aceste motociclete, pentru că au un aer spartan, oferă performanțe suficiente pentru utilizatorul mediu și sunt mult mai prietenoase cu mediul înconjurător. Mi-am propus să păstrez focusul siteului pe mașini electrice, legislație și mai ales piața din România. Însă pur și simplu nu mă pot abține când văd astfel de motoare. Deși va mai trece multă vreme până când ele vor putea face parte din normalitatea de pe plaiurile mioritice.
Revenind la eSCRAMBLER, ea a fost realizată de compania Switch Motorcycles (fondatorul este de fel din Noua Zeelandă și are un istoric în industria moto). Au colaborat cu campionul danez de motociclism Michel Riis, care a lucrat și la Yamaha Advanced Labs din poziția de designer.
Rezultatul este o motocicletă electrică cu un aspect retro (îmi tot vine în minte cuvântul badass), dur, spartan. Performanțele sunt și ele pe măsură. Avem o viteză maximă de 150 km/h, o autonomie de aproximativ 150 kilometri, dar mai ales o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde. Motorul electric are o putere de 50kW.
Dincolo de performanțele tehnice, eSCRAMBLER impresionează prin simplitatea la nivel de detalii. Nu se văd fire, de conducte nici nu mai este vorba. Toate componentele au fost contruite prin linii simple, având în minte conceptele moto din anii 60-70. Iar rezultatul este unul impresionant.
Din păcate lipsesc cu desăvârșire detaliile comerciale. Ar fi fost interesant de știut și cât o să coste o astfel de motocicletă și cam când ar putea ea să fie disponibilă pentru publicul larg. Când vom avea și aceste informații, cu siguranță vom reveni asupra acestui subiect.
via Electrek